Gå til hovedindhold

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Børnekulturhuset (Aarhus Kommune)

  • Læs op

Indhold

    Generelle oplysninger

    Børnekulturhuset (Aarhus Kommune)
    Valdemarsgade 1F
    8000 Aarhus C
    CVR nr.: 55133018

    Telefon: 41 85 66 69
    Email: info@boernekulturaarhus.dk

    Priser

    Hos Børnekulturhuset (Aarhus Kommune) er alle priserne i danske kroner (momsfrit). Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

    Betaling

    Børnekulturhuset (Aarhus Kommune) modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, Maestro. Betalingen bliver trukket på din konto, når bestillingen afgives. Alle beløb er i DKK danske kroner og momsfrit. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

    Fortrydelsesret

    Billetter kan overdrages, medmindre det fremgår af billetten, at billetten er personlig og derfor ikke kan overdrages. Billetter må ikke videresælges til en højere pris end billettens oprindelige pris, jf. lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer § 1. Billetter må desuden ikke uden vores tilladelse udbydes i konkurrencer, sælges eller på anden måde overdrages i forbindelse med kommerciel virksomhed. Billetter må ikke kopieres eller på anden vis anvendes flere gange.

    Der er ingen fortrydelses- eller returret for billetter, programmer eller snacks, mad og drikkevarer Der gælder ingen fortrydelsesret for køb af billetter, programmer eller snacks, mad og drikkevarer, uanset om købet er foretaget på vores hjemmeside eller i billetsalget, jf. forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2 nr. 4 og 12, og du kan ikke forvente at få refunderet billetter eller bytte billetter til et andet arrangement eller vælge at få snacks, mad og drikkevarer serveret på et andet tidspunkt end det bestilte.

    Køb af billetter til event eller eventrelaterede tillægsprodukter såsom madbilletter, overnatning, transport mm. er i henhold til - "Lov om visse forbrugsaftaler - §17 stk. 2 og §9 stk. 2 nr. 2a" – ikke omfattet af fortrydelsesret. Såfremt et arrangement aflyses, refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.

    Aflysning

    I tilfælde af, at vi eller en ekstern arrangør ikke kan gennemføre et arrangement, vil arrangementet blive aflyst. Aflysninger kan efter omstændighederne ske helt op til et arrangements start. Aflysninger kan f.eks. forekomme pga. sygdom eller tekniske problemstillinger. Ved aflysning af et arrangement, som vi har arrangeret, refunderer vi billetprisen til dig. Billetter refunderes dog ikke, hvis aflysningen skyldes force majeure, eller hvis aflysningen sker for at sikre vores gæsters og vores ansattes sikkerhed, og vi vurderer, at hensynet til sikkerheden ikke kan varetages forsvarligt på andre måder end ved aflysning. Hvis et arrangement kun kan gennemføres med et begrænset publikum, aflyses arrangementet for de resterende gæster, som får refunderet billetprisen. Vi refunderer ikke billetter til arrangementer, der er arrangeret af en ekstern arrangør.

    Persondatapolitik

    For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

    • Navn
    • Telefonnummer
    • E-mailadresse
    • Oplysning om hvad du har købt

    Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Børnekulturhuset (Aarhus Kommune). Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

    Klagemuligheder – oversigt og links:

    Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby
    https://www.forbrug.dk/

    Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
    Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@boernekulturaarhus.dk

    Sidst opdateret: 9. november 2023